/Files/images/схема.jpg

Управління закладом освіти здійснюється на основі Закону України «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», положення про заклад освіти, статуту. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.

Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

ü засновник - Новоолександрівської сільська рада (сільський голова Левечко Олександр Якович);

ü уповноважений орган управління - відділ освіти, культури молоді та спорту Новоолександрівської сільської ради (начальник відділу Фоменко Тетяна Михайлівна);

ü керівник закладу освіти – Швиденко Оксана Миколаївна;

ü колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;

ü колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);

ü інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.

Закономірності в управлінні закладом освіти - це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління.

До них належать:

Ø залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає;

Ø закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам;

Ø залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи;

Ø закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої);

Ø залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання;

Ø залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення;

Ø закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.

До основних принципів належать:

- принцип прогностичності внутрішкільного управління;

- єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;

- демократизації і гуманізації управління;

- раціонального поєднання централізації і децентралізації;

- єдності єдиноначальства і колегіальності;

- гласності, відкритості управління;

- об'єктивності та інформаційної достатності;

- плановості, перспективності;

- компетентності;

- оптимізації;

- системності в управлінні.

УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

· органи колегіального управління школою (збори колективу, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);

· адміністрація школи (директор, його заступники);

· органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).

Загальні збори є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.

УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ

Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації школи, до якої належать директор та заступники.

ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків, повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.

Кiлькiсть переглядiв: 462

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.