Управління закладом освіти здійснюється на основі Закону України «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», положення про заклад освіти, статуту. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
ü засновник - Новоолександрівської сільська рада (сільський голова Левечко Олександр Якович);
ü уповноважений орган управління - відділ освіти, культури молоді та спорту Новоолександрівської сільської ради (начальник відділу Фоменко Тетяна Михайлівна);
ü керівник закладу освіти – Швиденко Оксана Миколаївна;
ü колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
ü колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);
ü інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні закладом освіти - це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління.
До них належать:
Ø залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає;
Ø закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам;
Ø залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи;
Ø закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої);
Ø залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання;
Ø залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення;
Ø закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
- принцип прогностичності внутрішкільного управління;
- єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
- демократизації і гуманізації управління;
- раціонального поєднання централізації і децентралізації;
- єдності єдиноначальства і колегіальності;
- гласності, відкритості управління;
- об'єктивності та інформаційної достатності;
- плановості, перспективності;
- компетентності;
- оптимізації;
- системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
· органи колегіального управління школою (збори колективу, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);
· адміністрація школи (директор, його заступники);
· органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).
Загальні збори є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ
Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації школи, до якої належать директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків, повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.
Коментарi